
W Akademii Motywacji wspieram młodych ludzi w podejmowaniu świadomych decyzji edukacyjno-zawodowych. Pracuję z uczniami szkół średnich, którzy szukają kierunku, chcą lepiej poznać siebie lub potrzebują wsparcia w planowaniu dalszej drogi – bez presji, za to z uważnością na swoje potrzeby i możliwości.
Mentoring, który prowadzę, to coś więcej niż wybór szkoły czy studiów. To proces, w którym:
✔ odkrywamy mocne strony i zainteresowania
✔ uczymy się podejmowania decyzji w zgodzie ze sobą
✔ rozwijamy pewność siebie i wewnętrzną motywację
✔ budujemy konkretne plany działania krok po kroku
W pracy korzystam z narzędzi coachingowych, testów predyspozycji, ćwiczeń refleksyjnych i autorskich kart rozwojowych. Wszystko po to, by młody człowiek lepiej poznał siebie i mógł poczuć się sprawczy w tym, co wybiera.
Dla kogo jest ten proces?
Mentoring edukacyjny jest dla Ciebie, jeśli:
✔ masz w głowie mętlik i nie wiesz, co dalej – liceum? technikum? studia? gap year?
✔ masz wiele zainteresowań i trudno Ci wybrać jeden kierunek
✔ chcesz odkryć swoje mocne strony i lepiej je wykorzystać
✔ potrzebujesz wsparcia w planowaniu, organizacji nauki i pokonywaniu blokad
✔ czujesz presję ze strony otoczenia i chcesz nauczyć się działać w zgodzie ze sobą
Jak wygląda współpraca?
Pierwsze spotkanie – to czas na poznanie się, rozmowę o potrzebach i celach. Ustalamy, nad czym chcesz pracować i w jakim tempie.
Proces mentoringowy – to cykl spotkań (ok. 90 min każde), podczas których:
✔ pracujemy nad poznaniem siebie: zainteresowań, talentów, wartości, stylu uczenia się,
✔ analizujemy możliwe ścieżki edukacyjne i zawodowe,
✔ rozbijamy cele na mniejsze kroki i tworzymy plan działania,
✔ wzmacniamy motywację, pewność siebie i umiejętność podejmowania decyzji.
Materiały między spotkaniami – młodzież otrzymuje proste ćwiczenia i narzędzia do refleksji lub działania między sesjami.
Podsumowanie i rekomendacje – na zakończenie tworzę krótkie podsumowanie mocnych stron, możliwych kierunków i propozycji dalszych kroków.
W procesie mentoringowym ważne jest dla mnie stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla młodej osoby, ale także włączenie rodzica w sposób wspierający, nieoceniający. Dlatego zapraszam opiekunów do rozmowy w wybranych momentach procesu – np. na początku i na końcu – by wspólnie określić potrzeby, zrozumieć kierunek pracy i lepiej towarzyszyć dziecku w jego wyborach.